tisdag 31 juli 2012

Digitala presentationer

Digitala presentationer har jag gjort så många så jag kan omöjligt räkna dem. Det jag mest använt mig av är Notebook (avsett för Smartboards) och Powerpoint. Prezi blir jag lite sjösjuk av, även om jag tycker det är rätt coolt. Presenationsdelen i Google har jag bara provat någon enstaka gång.
Från början var presentationerna givetvis avsedda att endast användas vid ett visst tillfälle i mitt klassrum, men med åren har jag även börjat dela med mig av dem på olika sätt. När jag ska hålla i en föreläsning, kurs e d  lägger jag numera min presentation på Slideshare så att andra människor kan se eller ladda ner den. Ett problem med Slideshare är dock att de inte tillåter Notebook-format, vilket jag tycker är idiotiskt. Massor av människor använder ju Smartboards i skolan idag, men kanske är det för få som använder själva Notebook-programmet för att Slideshare ska ta till sig? Jag har skrivit till dem i alla fall... Mitt konto hittar du här.

Pecha Kucha är däremot ganska nytt för mig och jag har inte provat det själv. Jag hörde talas om det först i våras när Kristina Alexanderson berättade att hon skulle ner till Malmö för att köra "en omgång" eller vad det kan heta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar