torsdag 13 januari 2011

Twitter - revisited

För nästan exakt ett år sedan skrev jag om Twitter och att jag inte helt förstod meningen med det. Läs om det här.
Numera har jag ganska radikalt ändrat uppfattning. Detta beror till stor det på att jag gav mig tusan på att fatta, och började följa lite intressanta personer. De i sin tur följde ju andra som var intressanta och vips så följde jag massor (nåja i mitt tycke) av människor med liknande intresse som jag, i det här fallet IKT. I takt med det ökade min förståelse. Man delar, man hjälper och man ger respons. Och det går fort!
Under julledigheten twittrade jag rätt mycket, och nu när skolan börjat igen känner jag av abstinensen. Så mycket hinner ju hända medan jag har lektion. Massor av diskussioner påbörjas och avslutas och jag får inte vara med! Tips på bra tjänster, artiklar och bloggar bara försvinner under tiden som jag står och går igenom hur man gör en bokanalys. Hur ska jag överleva detta!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar