måndag 26 oktober 2009

RSS - YES!

Jag tycker RSS är helt fantastiskt och perfekt för en latmask som jag. Nu behöver jag bara hålla koll på ett ställe för att få omedelbar information när någon skrivit något nytt i de bloggar jag följer.
Jag har valt Google Reader eftersom jag kan lägga det så smidigt på min iGoogle sida så jag ser direkt på mitt skrivbord där om någon lagt ut något nytt. Där har jag ju även min mail, Facebook osv. Suveränt! Detta kommer jag absolut att behålla.
Jag vet att det ska funka i explorern också, men har inte riktigt fått kläm på det. Jag ska kanske ge explorern en chans till vid tillfälle men just nu är jag himla nöjd med Google Reader. Det som är lite klyddigt (krångligt för er som inte bor i Skåne)är att det är ett par olika moment för att lägga till adressen, men det kan jag leva med!
Om man tänker sig att man kan använda bloggar som en slags digitala portfolios för eleverna så är det ju utmärkt att man snabbt kan se när någon har ändrat något. Detsamma gäller ju för föräldrar som kanske håller koll på olika barns klassbloggar osv.
RSS - YES!

Plingan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar