måndag 26 oktober 2009

Google Docs

Då har man för första gången använt "docsen" på ett riktigt vis. Tidigare har jag öppnat och tagit del av dokument där, men inte skapat ett eget. SHIT, vad jag saknade bilderna från Word. Give me my clip art säger jag! Jag ritade dock en liten blomma i stället, vilket i sig var kul!
Men jag ser helt klart fördelar med det här att man kan dela dokument och gemensamt redigera dem. Det var också väldigt smidigt och lätt att komma igång, bara välja vad jag ville göra och köra så att säga. En annan dag ska jag prova att göra en presentation.
Själv ser jag få risker med att lägga saker på nätet på det här viset. Jag delar ju bara dokumenten med människor jag litar på och att lagra saker på nätet är ju oerhört smidigt. Jag menar, pajar min dator så finns dokumentet/presentationen/fotona kvar! Betydligt mer säkert egentligen...

Här är länken om ni vill kolla på mitt fina dokument.

PS: Min man fick vara med och redigera det och det gick smidigt :o)

Plingan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar