lördag 7 november 2009

A cat on HMAS Encounter


A cat on HMAS Encounter
Originally uploaded by Australian War Memorial collection

Så heter den här bilden som jag fann på Flickr. Ett mycket bättre sätt att använda vapen tycker jag!
Jag har använt Flickr förut och även låtit elever hämta bilder där till sina arbeten. I min enfald har jag trott att alla bilder där är okej att använda, men så var ju inte fallet! Nej, man måste kolla på informationen om bilden och se vilka rättigheter som gäller - jobbigt. Men bra att jag fick reda på det i alla fall, nu får jag styra upp mina elever ännu mer. Bilderna ska ju vara okej att använda menar jag...
Jag tycker det är bra att det finns såna här bildbanker med foton som är okej att använda eftersom eleverna gärna vill illustrera sina arbeten med bilder.
Jag har tidigare bara sökt bilder här, men nu har jag utökat min kunskap ytterligare, och kan även lägga till bilder, tagga dem, lägga till notes och placera dem på en karta. Himla fiffigt. Hit återvänder jag!


PS: Inlägget ovan skrev jag för övrigt direkt i Flickr :o)
Länk till min sida finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar